Przesyłanie tekstów

Przejdź do logowania lub Zarejestruj aby zgłosić tekst.

Sprawdzenie tekstu przed wysłaniem

Autorzy proszeni są o sprawdzenie czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych mogą zostać odrzucone.
  • Artykuł jest w pełni zgodny z wytycznymi dla autorów.
  • Artykuł został przygotowany w dwóch plikach: pełnej dla redakcji (z nazwiskiem autora) i zanonimizowanej dla recenzentów (bez ujawniania danych autora w żadnym miejscu tekstu, z rycinami i tabelami w środku tekstu w jednym pliku).
  • Autor zapoznał się z informacją odnośnie zasad etycznych publikowana i potwierdza, że artykuł nie był publikowany w innym czasopiśmie.

Wytyczne dla autorów

W kolejnych numerach Prac Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego ukazują się artykuły, które są przede wszystkim efektem prezentacji wyników prac badawczych i wymiany poglądów podczas - odbywających się od 1985 r. w Krakowie - międzynarodowych konferencji naukowych poświęconych problematyce przemysłu i usług.

W Pracach Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego drukowane są tylko oryginalne, niepublikowane wcześniej artykuły naukowe nawiązujące bezpośrednio do tematyki danego tomu prac.

Streszczenia referatów wygłoszonych na konferencji, wydawane są w książce streszczeń.

Czasopismo znajduje się na ministerialnej liście czasopism punktowanych.

Zapraszamy do nadsyłania pełnych tekstów artykułów w postaci elektronicznej (zapisanych w programie Word lub formacie *.rtf,) w języku polskim lub angielskim sformatowanych zgodnie z podanymi wymogami w niniejszym plik. W przypadku tekstów w języku polskim konieczne jest dołączenie także tytułu w języku angielskim oraz abstraktu (1000-1500 znaków), słów kluczowych (4-7) i notki biograficznej o autorze (300-1000 znaków) zarówno w języku polskim jak i angielskim. W przypadku artykułów w języku angielskim należy dołączyć abstrakt (1000-1500 znaków), słowa kluczowe (4-7) i notkę biograficzną o autorze (300-1000 znaków). Preferowana długość artykułu 10-20 standardowych stron, tj. 18000 – 36000 znaków (ze spacjami). Po wydrukowaniu każdy z autorów otrzymuje po 1 egzemplarzu autorskim publikacji.

Zwracamy szczególną uwagę na jasne określenie przedmiotu i celów artykułów, na zastosowanie odpowiednich metod badawczych oraz na konieczność nawiązania do dorobku naukowego z podejmowanej problematyki, prezentowaną także w naszym czasopiśmie.

 

Podstawowe dane o formatowaniu tekstu artykułu do publikacji:

  • format strony A4 (marginesy: górny 2 cm, dolny 2 cm, lewy 1,5 cm, prawy 3,5 cm);
  • czcionka standardowa: Times New Roman 12 pkt;
  • formatowanie akapitu: odstępy między wierszami - 1,5 wiersza, tekst wyjustowany (do lewej i prawej);
  • ryciny, tabele, wykresy powinny być czarno-białe (lub stopnie szarości) i powinny znajdować się w oddzielnych plikach;
  • długość tekstu: od 10 do 20 stron (przy założeniu, że 1 strona zawiera około 1800 znaków ze spacjami) wraz z tytułem, abstraktem, słowami kluczowymi i notką biograficzną o autorze w języku angielskim (w przypadku artykułów po polsku także w języku polskim), sformatowanych wg niniejszych wymagań (razem z grafiką, tabelkami itp.)

Szczegółowe informacje o formatowaniu tekstu zamieszczono w pliku, który znajduje się tutaj.

 

Procedura przyjmowania tekstów do druku:

  1. przesłanie przez Autora tekstu do druku (sformatowanego zgodnie z podanymi wymogami) mailem na podany adres lub poprzez elektroniczny system przyjmowania artykułów na stronie internetowej czasopisma,
  2. sprawdzenie przez Sekretarza Redakcji czy przesłany tekst spełnia wymogi formalne (zgodność z profilem czasopisma i problematyką najbliższych tomów, odpowiednie formatowanie itp.) i ewentualne odesłanie tekstu do poprawy,
  3. potwierdzenie przez Sekretarza Redakcji przyjęcia tekstu do dalszej procedury,
  4. wstępna kwalifikacja tekstu pod względem merytorycznym przez Redaktora Naczelnego lub Zastępcę Redaktora Naczelnego i redaktora tematycznego tomu, ewentualne zawiadomienie o nieprzyjęciu tekstu bądź odesłaniu do korekty lub koniecznego uzupełnienia; w przypadku wątpliwości Redaktor Naczelny lub Zastępca bądź redaktor tematyczny tomu mogą skierować tekst do opinii członka Rady Programowej lub innego specjalisty z zakresu podejmowanej problematyki w artykule,
  5. przesłanie artykułu do dwóch recenzentów w systemie „double-blind review”; w przypadku znacznej interdyscyplinarności  podejmowanej problematyki lub rozbieżnych opinii recenzentów tekst może być przesłany do trzeciego recenzenta,
  6. zawiadomienie Autora przez Sekretarza Redakcji o nadejściu recenzji wraz z przesłaniem tekstów recenzji, ewentualnie także uwag Redaktora Naczelnego lub Zastępcy Redaktora Naczelnego bądź redaktora statystycznego oraz redaktora tematycznego tomu i wskazaniem terminu nadesłania poprawionego tekstu,
  7. przesłanie przez Autora poprawionego tekstu (w przypadku nie zgadzania się z uwagami w recenzji wraz ze stanowiskiem Autora w tej sprawie) wraz z oświadczeniem dotyczącym praw autorskich,
  8. akceptacja tekstu do druku i zawiadomienie Autora przez Sekretarza Redakcji o przyjęciu tekstu po recenzjach do druku (w przypadku wątpliwości co do korekty tekstu zgodnie z uwagami recenzentów bądź redaktorów, skierowanie do ponownej recenzji lub zwrot do ponownej korekty),
  9. korekta językowa i skład artykułu, w razie konieczności kontakt z Autorem w sprawie wątpliwości co do sformułowań zawartych w tekście bądź rozwiązań graficznych,
  10. w przypadku większych zmian redakcyjnych w tekście artykułu, przesłanie artykułu do Autora po składzie do autoryzacji, z wyznaczeniem krótkiego terminu na odpowiedź,
  11. zawiadomienie o wydrukowaniu artykułu i przesłanie egzemplarza autorskiego,
  12. zamieszczenie wersji elektronicznej artykułu w archiwum na stronie internetowej czasopisma.

Koszt publikacji:

Artykuły publikowane są bezpłatnie.
Uczestnicy krakowskich konferencji poświęconych zagadnieniom przemysłu i sektora usług http://www.industry.up.krakow.pl  mają pierwszeństwo w publikowaniu - w ramach opłaty konferencyjnej.

 

Ważne pliki dla autorów: 

Szczegółowe wskazówki dla autorów: rtf, pdf

Oświadczenie o konflikcie interesów i wkładzie w powstanie publikacji: doc, pdf

Oświadczenie o źródłach finansowania: doc, pdf

Umowa wydawnicza: doc, pdf

Formularz recenzji: doc, pdf