Integracja systemów rezerwacyjnych w kontekście gospodarki opartej na wiedzy

Autor

  • Anna Delekta Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Instytut Geografii, Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej

DOI:

https://doi.org/10.24917/20801653.24.4

Słowa kluczowe:

Globalny System Dystrybucji, integracja systemów, pociągi, szybka kolej

Abstrakt

Niniejszy artykuł przybliża pojęcie Globalnego Systemu Dystrybucji (Global DistributionSystem - GDS) jako systemu zaprojektowanego z myślą o dystrybucji usług lotniczych. Przedstawiaobecne rozwiązania integracji usług kolejowych z usługami lotniczymi oraz wskazuje obszary, którebędą wyzwaniem dla próbujących dokonać tego typu integracji na większą skalę. Z drugiej stronyzaprezentowane jest porównanie usługi podróżnego, który w epoce szybkich i wygodnych kolei stajeprzed wyborem środka transportu.Jako przykłady integracji zostają przedstawione ostatnio podpisane umowy partnerskie pomiędzy wybranymieuropejskimi przewoźnikami kolejowymi a głównymi Globalnymi Systemami Dystrybucji.Współpraca pozwoli na dystrybucję oferty przewoźników kolejowych poprzez wszystkie kanały przodującychsystemów GDS. Dzięki tego typu porozumieniom właściciele kolei wielkich prędkości będąmogli dotrzeć do nowych segmentów rynku, jednocześnie rozszerzając dystrybucję swojej oferty pozatradycyjne kanały i zwiększając swoją obecność na tak strategicznych rynkach jak Europa Środkowa,Ameryka Północna i Azja. To innowacyjne rozwiązanie ma ułatwić i uelastycznić wybór i rezerwacjębiletów kolejowych przez biura podróży, a w efekcie zapewnić klientom korzystającym z szybkiejkolei wygodną rezerwację i obsługę połączenia, w pełni dostosowaną do ich potrzeb.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Biogram autora

Anna Delekta - Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Instytut Geografii, Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej

Anna Delekta, dr, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Instytut Geografii.Urodzona w 1978 roku w Przeworsku. Tytuł doktora nauk o Ziemi w zakresie geografii uzyskała naUniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie w 2012 roku. Obecnie zatrudniona w Zakładzie Turystykii Badań Regionalnych Instytutu Geografii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Zainteresowaniabadawcze koncentrują się na problemach turystyki. W szczególności jest to problematyka aktywnościturystycznej i destynacji turystycznych różnych grup społeczno-ekonomicznych, problematyka wpływuturystyki na rozwój regionów, miast i obszarów wiejskich oraz zagadnienia wykorzystania technologiiinformatycznych w gospodarce turystycznej.

Bibliografia

Buhalis, D. (2003). eTourism: Information Technology for Strategic Tourism Management. Harlow: Prentice Hall.

Delekta, A., Delekta, W., Stecko, J. (2009). Globalny System Dystrybucji jako element rozwoju sektora usług turystycznych. Problemy Współczesnego Zarządzania, 3, 63–74.

Edvinsson, L., Malone, M. (2001). Kapitał intelektualny. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Gaworecki, W. (2003). Turystyka. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Koziarski, S. (2004). Szybkie koleje na świecie. Prace Komisji Geografii Komunikacji Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 10, 33–106.

Structure, Performance and Competitiveness of European Tourism and its Enterprises. (2003). Luxemburg: Office for Official Publications of the European Communities.

Więckowski, M. (2005). Wybrane aspekty funkcjonowania szybkich kolei we współczesnej Europie, na przykładzie francuskiego TGV. Prace Komisji Geografii Komunikacji Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 11, 41–54.

Pobrania

Opublikowane

2013-10-01

Jak cytować

Delekta, A. (2013). Integracja systemów rezerwacyjnych w kontekście gospodarki opartej na wiedzy. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 24, 59–75. https://doi.org/10.24917/20801653.24.4