Globalization and Market Development in Crisis
DOI:
https://doi.org/10.24917/20801653.22.11Keywords:
globalization, crisis, market, economyAbstract
Admiration for globalization. Globalization as a method of solving all social problems. Victory of the global market economy and self-control of the global economy. These such serious problems concerning the correlation between modern globalization and an economy in crisis are leading contents of this article. It shows the nature of modern globalization with a detailed analysis, which presents in what way these phenomena influence changes in the global economy and global crisis.
Downloads
Metrics
References
Baker, T.H. (1995). The Consumer in the Global Market. The OECD Observer, 192.
Brake, T. Walker, D., Walker, T. (1995). Doing Business Internationally. The Workbook to Cross –
.
Ghemawat, P. (2009). Distance Still Matters – the Hard Reality of Global Expansion. Harvard Business
Review, 79(8), 137–147
Gwiazda, A. (1999). Globalizacja i regionalizacja gospodarki światowej. Toruń: Wydawnictwo Adam
Marszałek.
Kłosowska, A. (1997). Kultury narodowe wobec globalizacji a tożsamość jednostki. Kultura i Społeczeństwo, 4.
Kaczmarek, T.T. (2009). Globalna gospodarka i globalny kryzys. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Kołodko, G. (2001). Moja globalizacja, czyli dookoła świata i z powrotem. Toruń: Dom Organizatora
TNOIK.
Kornacka, D. (2000). Globalizacja – implikacje dla przedsiębiorstw. Szczecin: Wydawnictwo
Uniwersytetu Szczecińskiego.
Kotler, P. (1994). Marketing. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Kowalik, T. (2002). Kapitał globalny a tendencje egalitarne i antyegalitarne. W: B. Liberska (red.),
Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania. Warszawa: Wydawnictwo PWE.
Liberska, B. (red.), (2002). Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, Warszawa: Wydawnictwo PWE.
Maśloch, P. (2011). Restrukturyzacja przedsiębiorstw w Polsce w dobie transformacji i globalizacji. Toruń: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej.
Ostry, S, (2001). Globalisation and Sovereignty. Montreal: McGill University.
Stonehouse, G. Hamill, J. Campbell, D. Purdie, T. (2001). Globalizacja. Strategie i zarządzanie. Warszawa: Wydawnictwo Felberg SJA.
Strategor. (1995). Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. Warszawa: Wydawnictwo PWE.
Toffler, A. (1999). Szok przyszłości. Warszawa: Wydawnictwo PWE.
Zorska, A. (1998). Ku globalizacji. Przemiany w korporacjach transnarodowych i w gospodarce światowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Articles are published under the terms of the Creative Commons License (CC BY-ND 4.0; Attribution– NoDerivs).