Globalization and Market Development in Crisis

Authors

  • Piotr Maśloch Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu, Katedra Zarządzania

DOI:

https://doi.org/10.24917/20801653.22.11

Keywords:

globalization, crisis, market, economy

Abstract

Admiration for globalization. Globalization as a method of solving all social problems. Victory of the global market economy and self-control of the global economy. These such serious problems concerning the correlation between modern globalization and an economy in crisis are leading contents of this article. It shows the nature of modern globalization with a detailed analysis, which presents in what way these phenomena influence changes in the global economy and global crisis.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Piotr Maśloch, Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu, Katedra Zarządzania

Piotr Maśloch, his scientific interests are concentrated on the problems of globalization processes andmarket development in crisis.

References

Baker, T.H. (1995). The Consumer in the Global Market. The OECD Observer, 192.

Brake, T. Walker, D., Walker, T. (1995). Doing Business Internationally. The Workbook to Cross –

.

Ghemawat, P. (2009). Distance Still Matters – the Hard Reality of Global Expansion. Harvard Business

Review, 79(8), 137–147

Gwiazda, A. (1999). Globalizacja i regionalizacja gospodarki światowej. Toruń: Wydawnictwo Adam

Marszałek.

Kłosowska, A. (1997). Kultury narodowe wobec globalizacji a tożsamość jednostki. Kultura i Społeczeństwo, 4.

Kaczmarek, T.T. (2009). Globalna gospodarka i globalny kryzys. Warszawa: Wydawnictwo Difin.

Kołodko, G. (2001). Moja globalizacja, czyli dookoła świata i z powrotem. Toruń: Dom Organizatora

TNOIK.

Kornacka, D. (2000). Globalizacja – implikacje dla przedsiębiorstw. Szczecin: Wydawnictwo

Uniwersytetu Szczecińskiego.

Kotler, P. (1994). Marketing. Warszawa: Wydawnictwo PWN.

Kowalik, T. (2002). Kapitał globalny a tendencje egalitarne i antyegalitarne. W: B. Liberska (red.),

Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania. Warszawa: Wydawnictwo PWE.

Liberska, B. (red.), (2002). Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, Warszawa: Wydawnictwo PWE.

Maśloch, P. (2011). Restrukturyzacja przedsiębiorstw w Polsce w dobie transformacji i globalizacji. Toruń: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej.

Ostry, S, (2001). Globalisation and Sovereignty. Montreal: McGill University.

Stonehouse, G. Hamill, J. Campbell, D. Purdie, T. (2001). Globalizacja. Strategie i zarządzanie. Warszawa: Wydawnictwo Felberg SJA.

Strategor. (1995). Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. Warszawa: Wydawnictwo PWE.

Toffler, A. (1999). Szok przyszłości. Warszawa: Wydawnictwo PWE.

Zorska, A. (1998). Ku globalizacji. Przemiany w korporacjach transnarodowych i w gospodarce światowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Published

2013-06-01

How to Cite

Maśloch, P. (2013). Globalization and Market Development in Crisis. Studies of the Industrial Geography Commission of the Polish Geographical Society, 22, 147–160. https://doi.org/10.24917/20801653.22.11