Globalizacja i rozwój gospodarki w warunkach kryzysu

Autor

  • Piotr Maśloch Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu, Katedra Zarządzania

DOI:

https://doi.org/10.24917/20801653.22.11

Słowa kluczowe:

globalizacja, kryzys, rynek, gospodarka

Abstrakt

Zachwyt nad globalizacją oraz próba zastanowienia się, czy globalizację nadal należy traktować jako metodę rozwiązywania wszelkich problemów społecznych. Zwycięstwo globalnej gospodarki rynkowej i samoregulacja gospodarki globalnej. Przyczyny i skutki współczesnych procesów globalizacyjnych, stanowiących szanse rozwoju dla jednych oraz zagrożenia dla innych (zarówno całych gospodarek, jak i poszczególnych przedsiębiorstw). I wreszcie problem najistotniejszy: globalizacja a ogólnoświatowe kryzysy gospodarcze. Wymienione zagadnienia dotyczące związków korelacyjnych pomiędzy współczesną globalizacją a przyczynami kryzysów w gospodarce światowej stanowią temat niniejszego artykułu.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Biogram autora

Piotr Maśloch - Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu, Katedra Zarządzania

Piotr Maśloch, dr inż., Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu, Katedra Zarządzania.Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na problemach związanych z procesami współczesnejglobalizacji i rozwojem gospodarki w warunkach kryzysu.

Bibliografia

Baker, T.H. (1995). The Consumer in the Global Market. The OECD Observer, 192.

Brake, T. Walker, D., Walker, T. (1995). Doing Business Internationally. The Workbook to Cross –

.

Ghemawat, P. (2009). Distance Still Matters – the Hard Reality of Global Expansion. Harvard Business

Review, 79(8), 137–147

Gwiazda, A. (1999). Globalizacja i regionalizacja gospodarki światowej. Toruń: Wydawnictwo Adam

Marszałek.

Kłosowska, A. (1997). Kultury narodowe wobec globalizacji a tożsamość jednostki. Kultura i Społeczeństwo, 4.

Kaczmarek, T.T. (2009). Globalna gospodarka i globalny kryzys. Warszawa: Wydawnictwo Difin.

Kołodko, G. (2001). Moja globalizacja, czyli dookoła świata i z powrotem. Toruń: Dom Organizatora

TNOIK.

Kornacka, D. (2000). Globalizacja – implikacje dla przedsiębiorstw. Szczecin: Wydawnictwo

Uniwersytetu Szczecińskiego.

Kotler, P. (1994). Marketing. Warszawa: Wydawnictwo PWN.

Kowalik, T. (2002). Kapitał globalny a tendencje egalitarne i antyegalitarne. W: B. Liberska (red.),

Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania. Warszawa: Wydawnictwo PWE.

Liberska, B. (red.), (2002). Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, Warszawa: Wydawnictwo PWE.

Maśloch, P. (2011). Restrukturyzacja przedsiębiorstw w Polsce w dobie transformacji i globalizacji. Toruń: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej.

Ostry, S, (2001). Globalisation and Sovereignty. Montreal: McGill University.

Stonehouse, G. Hamill, J. Campbell, D. Purdie, T. (2001). Globalizacja. Strategie i zarządzanie. Warszawa: Wydawnictwo Felberg SJA.

Strategor. (1995). Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. Warszawa: Wydawnictwo PWE.

Toffler, A. (1999). Szok przyszłości. Warszawa: Wydawnictwo PWE.

Zorska, A. (1998). Ku globalizacji. Przemiany w korporacjach transnarodowych i w gospodarce światowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Pobrania

Opublikowane

2013-06-01

Jak cytować

Maśloch, P. (2013). Globalizacja i rozwój gospodarki w warunkach kryzysu. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 22, 147–160. https://doi.org/10.24917/20801653.22.11