Rola innowacji w funkcjonowaniu przedsiębiorstw przemysłowych
DOI:
https://doi.org/10.24917/20801653.10.15Słowa kluczowe:
innowacje, przemysłAbstrakt
Nowadays in Poland many enterprises use instruments of marketing. A part of larger, but especially the smallest enterprises include such operations as promotion for general strategy or advertising. Unfortunately, it does not ensure the achievement of constant, solid competition superiority on the market. From the point of view of marketing as well as industrial marketing, innovation is an implementation of new ideas, a new kind of market policy, new manners of distribution and promotion, entrance on new markets, release of a new product, or conscious, significant change of elements of marketing in the enterprise. Innovations play an important role in creation of the company image on the market. The scale of innovation is strictly related to the level of industrial investment and the economic growth rate. In the case when national economy is characterized by a small degree of industrial investment and low economic growth, considerable development of innovation is not possible.Downloads
Metrics
Bibliografia
Altkorn J., 1997, Podstawy marketingu, Kraków.
Drucker P.F., 1992, Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, Warszawa.
Drucker P., 1995, Zarządzanie organizacją pozarządową. Teoria i praktyka, Warszawa.
Encyklopedia PWN, 2006, http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3914833
Jasiński A., 1992, Przedsiębiorstwo innowacyjne na rynku, Warszawa.
Kotler Ph., 1999, Marketing narodów, Kraków.
Marciniak S., 1997, Innowacje i rozwój gospodarczy, Warszawa.
Markowska E., Müller A., Międzynarodowa konkurencyjność gospodarki: Pozycja Polski w przededniu przystąpienia do UE, http://www.wsseuczelnia.edu.pl/public/konkurencyjnoscmiedzyn.doc (publikacja elektroniczna).
Nowosad B., 1995, Słownik ekonomiczny i finansowy, Katowice.
Pomykalski A., 2001, Zarządzanie innowacjami, Warszawa.
Porter M., 1992, Strategia konkurencji, metody analizy sektorów i konkurentów, Warszawa.
Wiśniewski A., 1993, Słownik marketingu, Warszawa.
Zbiegień-Maciąg L., Pawnik W., 1998, Zarządzanie organizacją – aspekt socjologiczny, Kraków.
Zys L., 2003, Innowacje, http://imik.wip.pw.edu.pl/innowacje14/strona5.htm
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Artykuły publikowane są zgodnie z warunkami licencji Creative Commons (CC BY-ND 4.0; uznanie autorstwa-bez utworów zależnych).