Rozpoznawalność marek hoteli niezrzeszonych
DOI:
https://doi.org/10.24917/20801653.321.4Słowa kluczowe:
hotelarstwo, hotele niezrzeszone, rozpoznawalność marki, rozpoznawalność spontanicznaAbstrakt
Hotele, podobnie jak inne przedsiębiorstwa, prowadzą działalność marketingową, której podstawowym celem jest wykreowanie atrakcyjnej marki, kojarzonej przez potencjalnych nabywców z określonymi korzyściami. Jednak specyfika hoteli, a zwłaszcza tych niezrzeszonych, sprawa, że wykreowanie marki jest w tym przypadku szczególnie trudne. Celem prezentowanego artykułu jest próba oceny rozpoznawalności marek hoteli niezrzeszonych. Badania przeprowadzono za pomocą metody badania rozpoznawalności spontanicznej. Ich wyniki sugerują bardzo niski poziom wiedzy respondentów o markach hoteli niezrzeszonych, jednak charakter tych badań, a zwłaszcza próby badawczej, wymusza przeprowadzenie kolejnych przed sformułowaniem daleko idących wniosków.Downloads
Metrics
Bibliografia
Altkorn, J. (2001). Strategia marki. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Chernatony, L., de (2003). Marka. Wizja i tworzenie marki. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Dziedzic, E. (1998). Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego. Monografie i opracowania, 442 Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.
INB Marketing (2017, 10 grudnia). Pozyskano z www.inbmarketing.pl Kall, J. (2001). Silna marka. Istota i kreowanie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Kotler, P. (1994). Marketing. Warszawa: Gebethner & Ska.
Kruczek, Z., Walas, B. (2004). Promocja i informacja turystyczna. Kraków: Wydawnictwo Proksenia.
Lin, C.H., Morais, D.B., Kerstetter, D.L., Hou, J.S. (2007). Examining the role of cognitive and affective image in predicting choice across natural, developed, and theme-park destinations. Journal of Travel Research, 46(2), 183–194.
McDonald, M. (1989). Marketing plan. Oxford: Butterworth–Heinemann.
Pike, S., Ryan, C. (2004). Destination positioning analysis through a comparison of cognitive, affective and conative perceptions. Journal of Travel Research, 42(4), 333–342.
Szulce, H., Janiszewska, K. (2006). Zarządzanie marką. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
Urbanek, G. (2002). Zarządzanie marką. Warszawa: PWE.
Żabińska, T. (1994). Zachowania turystyczne gospodarstw domowych. Uwarunkowania. Prawidłowości. Przyszłość. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
Żemła, M. (2004). Rola miejsca docelowego w procesie wyboru oferty turystycznej. Gospodarka Regionalna i Turystyczna, 1, 28–26.
Żemła, M. (2010). Wartość dla klienta w procesie kształtowania konkurencyjności obszaru recepcji turystycznej. Katowice: Wydawnictwo GWSH Katowice.
Żyminkowski, T. (2003). Kształtowanie wizerunku banku. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Artykuły publikowane są zgodnie z warunkami licencji Creative Commons (CC BY-ND 4.0; uznanie autorstwa-bez utworów zależnych).