Rozpoznawalność marek hoteli niezrzeszonych

Autor

  • Michał Żemła Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Wydział Geograficzno-Biologiczny Instytut Geografii
  • Aneta Rządzik Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Wydział Geograficzno-Biologiczny Instytut Geografii

DOI:

https://doi.org/10.24917/20801653.321.4

Słowa kluczowe:

hotelarstwo, hotele niezrzeszone, rozpoznawalność marki, rozpoznawalność spontaniczna

Abstrakt

Hotele, podobnie jak inne przedsiębiorstwa, prowadzą działalność marketingową, której podstawowym celem jest wykreowanie atrakcyjnej marki, kojarzonej przez potencjalnych nabywców z określonymi korzyściami. Jednak specyfika hoteli, a zwłaszcza tych niezrzeszonych, sprawa, że wykreowanie marki jest w tym przypadku szczególnie trudne. Celem prezentowanego artykułu jest próba oceny rozpoznawalności marek hoteli niezrzeszonych. Badania przeprowadzono za pomocą metody badania rozpoznawalności spontanicznej. Ich wyniki sugerują bardzo niski poziom wiedzy respondentów o markach hoteli niezrzeszonych, jednak charakter tych badań, a zwłaszcza próby badawczej, wymusza przeprowadzenie kolejnych przed sformułowaniem daleko idących wniosków.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Biogramy autorów

Michał Żemła - Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Wydział Geograficzno-Biologiczny Instytut Geografii

Michał Żemła, dr hab., prof. nadzwyczajny w Zakładzie Turystyki i Badań Regionalnych Instytutu Geografii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Autor licznych publikacji związanych z marketingiem i konkurencyjnością produktu obszaru turystycznego. Przedmiotem jego szczególnego zainteresowania jest rozwój turystyki na obszarach górskich, a zwłaszcza ośrodków narciarskich i turystyki pieszej.

Aneta Rządzik - Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Wydział Geograficzno-Biologiczny Instytut Geografii

Aneta Rządzik, studentka I roku studiów magisterskich na kierunku turystyka i rekreacja, na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Absolwentka studiów licencjackich na kierunku turystyka i rekreacja na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Interesuje się marketingiem przedsiębiorstw turystycznych w Polsce i na świecie oraz funkcjonowaniem małych i średnich firm w branży turystycznej. Z tą tematyką związana była także jej praca licencjacka.

Bibliografia

Altkorn, J. (2001). Strategia marki. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Chernatony, L., de (2003). Marka. Wizja i tworzenie marki. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Dziedzic, E. (1998). Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego. Monografie i opracowania, 442 Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.

INB Marketing (2017, 10 grudnia). Pozyskano z www.inbmarketing.pl Kall, J. (2001). Silna marka. Istota i kreowanie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Kotler, P. (1994). Marketing. Warszawa: Gebethner & Ska.

Kruczek, Z., Walas, B. (2004). Promocja i informacja turystyczna. Kraków: Wydawnictwo Proksenia.

Lin, C.H., Morais, D.B., Kerstetter, D.L., Hou, J.S. (2007). Examining the role of cognitive and affective image in predicting choice across natural, developed, and theme-park destinations. Journal of Travel Research, 46(2), 183–194.

McDonald, M. (1989). Marketing plan. Oxford: Butterworth–Heinemann.

Pike, S., Ryan, C. (2004). Destination positioning analysis through a comparison of cognitive, affective and conative perceptions. Journal of Travel Research, 42(4), 333–342.

Szulce, H., Janiszewska, K. (2006). Zarządzanie marką. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.

Urbanek, G. (2002). Zarządzanie marką. Warszawa: PWE.

Żabińska, T. (1994). Zachowania turystyczne gospodarstw domowych. Uwarunkowania. Prawidłowości. Przyszłość. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Żemła, M. (2004). Rola miejsca docelowego w procesie wyboru oferty turystycznej. Gospodarka Regionalna i Turystyczna, 1, 28–26.

Żemła, M. (2010). Wartość dla klienta w procesie kształtowania konkurencyjności obszaru recepcji turystycznej. Katowice: Wydawnictwo GWSH Katowice.

Żyminkowski, T. (2003). Kształtowanie wizerunku banku. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.

Pobrania

Opublikowane

2018-03-25

Jak cytować

Żemła, M., & Rządzik, A. (2018). Rozpoznawalność marek hoteli niezrzeszonych. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 32(1), 54–62. https://doi.org/10.24917/20801653.321.4

Inne teksty tego samego autora