Recognition of Independent Hotel Brands
DOI:
https://doi.org/10.24917/20801653.321.4Keywords:
brand awareness, hotel industry, non-chain hotels, spontaneous awarenessAbstract
Hotels, similarly to other companies, undertake marketing actions aimed at establishing an attractive brand which would be associated by potential customers with particular benefits. However, the features of hotels, especially independent hotels, makes establishing a strong brand especially difficult. The aim of the paper is to evaluate brand recognition in the case of independent hotels. The research was conducted with the use of spontaneous recognition method. The results suggest that the level of recognition is dramatically low, still the nature of the research, and especially of the research sample, makes future more extended research necessary before presenting clear-cut conclusions.
Downloads
Metrics
References
Altkorn, J. (2001). Strategia marki. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Chernatony, L., de (2003). Marka. Wizja i tworzenie marki. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Dziedzic, E. (1998). Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego. Monografie i opracowania, 442 Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.
INB Marketing (2017, 10 grudnia). Pozyskano z www.inbmarketing.pl Kall, J. (2001). Silna marka. Istota i kreowanie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Kotler, P. (1994). Marketing. Warszawa: Gebethner & Ska.
Kruczek, Z., Walas, B. (2004). Promocja i informacja turystyczna. Kraków: Wydawnictwo Proksenia.
Lin, C.H., Morais, D.B., Kerstetter, D.L., Hou, J.S. (2007). Examining the role of cognitive and affective image in predicting choice across natural, developed, and theme-park destinations. Journal of Travel Research, 46(2), 183–194.
McDonald, M. (1989). Marketing plan. Oxford: Butterworth–Heinemann.
Pike, S., Ryan, C. (2004). Destination positioning analysis through a comparison of cognitive, affective and conative perceptions. Journal of Travel Research, 42(4), 333–342.
Szulce, H., Janiszewska, K. (2006). Zarządzanie marką. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
Urbanek, G. (2002). Zarządzanie marką. Warszawa: PWE.
Żabińska, T. (1994). Zachowania turystyczne gospodarstw domowych. Uwarunkowania. Prawidłowości. Przyszłość. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
Żemła, M. (2004). Rola miejsca docelowego w procesie wyboru oferty turystycznej. Gospodarka Regionalna i Turystyczna, 1, 28–26.
Żemła, M. (2010). Wartość dla klienta w procesie kształtowania konkurencyjności obszaru recepcji turystycznej. Katowice: Wydawnictwo GWSH Katowice.
Żyminkowski, T. (2003). Kształtowanie wizerunku banku. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Articles are published under the terms of the Creative Commons License (CC BY-ND 4.0; Attribution– NoDerivs).