Atrakcje turystyczne Jordanii i ich znaczenie dla rozwoju usług turystycznych
DOI:
https://doi.org/10.24917/20801653.293.4Słowa kluczowe:
atrakcje turystyczne, destynacje, usługi turystyczne, zatrudnienieAbstrakt
Jordania to państwo muzułmańskie leżące na Półwyspie Arabskim, posiadające różnorodne walory turystyczne, antropogeniczne - związane z historią i kulturą, a także przyrodnicze- związane m.in. ze zjawiskami geologicznymi. Istotną rolę gospodarczą odgrywa w nim turystyka,rozwinięta przez specjalistów brytyjskich na zlecenie króla, z dobrze przemyślaną infrastrukturą i bogatym wachlarzem usług. Z uwagi na fakt, iż znaczna część BIZ (bezpośrednich inwestycji zagranicznych)ulokowana została w projektach inwestycyjnych z branży turystycznej i hotelarskiej, należyoczekiwać, że w przyszłości znaczenie sektora turystycznego w gospodarce jordańskiej będzie stalewzrastało. Ponieważ o potencjale rozwoju gospodarki turystycznej tego kraju stanowią walory przyrodnicze,w referacie przedstawiono najatrakcyjniejsze z nich, takie jak: Petra, pustynia Wadi Rum, Morze Martwe, Akaba, Amman. W tym celu dokonano analizy destynacji ruchu turystycznego, profilów turystów, sezonowości ruchu turystycznego do tych obiektów, zakwaterowania i dochodów z turystyki oraz zatrudnienia w sektorze usług. Celem referatu była analiza rynku turystycznego Jordanii na tle innychkrajów Bliskiego Wschodu i perspektywy dalszego jej rozwoju.Downloads
Metrics
Bibliografia
Bender, F. (1974). Geology of Jordan. Contribution to the Regional Geology of the World. Berlin: Gebrueder, Bornatraeger.
Encyklopedia geograficzna świata. Azja (1998). Kraków: Wydawnictwo OPRES.
Ferreira, S., Rial, A., Varela, J. (2009). Post Hoc Tourist Segmentation with Conjoint and Cluster Analysis. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 7. Wydawnictwo Pasos.
Gołembski, G. (red.). (2002). Kompendium wiedzy o turystyce. Warszawa–Poznań: PWN.
Gunn, C.A. (1972). Vacationscape: designing tourist regions. Bureau of Business Research, University of Texas at Austin.
Kowalczyk, A. (2001). Geografia turyzmu. Warszawa: PWN.
Kruczek, Z., Sacha, S. (1995). Geografia atrakcji turystycznych Polski. Kraków: Wydawnictwo Ostoja.
Kurek, W. (2007). Turystyka. Warszawa: PWN.
Lijewski, T., Mikułowski, B., Wyrzykowski, J. (2002). Geografia turystyki Polski. Warszawa: PWE.
Makhlouf, I.M. (1998). Storm-generated channels in the Middle Dubaydib Sandstone Formation, South Jordan. J. King Saud Univ. 10. Science (1).
Mayhew, B. (2006). Lonely Planet – Jordan. Lonely Planet.
Medlik, S. (1995). Leksykon podróży, turystyki i hotelarstwa. Warszawa: PWN.
Meyer, B. (red.) (2010). Potencjał turystyczny: zagadnienia przestrzenne. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
Nowacki, M. (2002). Uwarunkowania aktywności żeglarskiej. Poznań: Wydawnictwo AWF.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Artykuły publikowane są zgodnie z warunkami licencji Creative Commons (CC BY-ND 4.0; uznanie autorstwa-bez utworów zależnych).