Modern Channel of Distribution. Contemporary Standards and Development Strategies
DOI:
https://doi.org/10.24917/20801653.23.6Keywords:
konkurencja, marka własna, nowoczesny kanał dystrybucji, polityka cenowa, strategie marketingoweAbstract
The article concerns competition in retailing as well as the role and significance of modern marketing strategies in the process of competition. Basic strategies of modern trade in Poland: low-prices policy, location of modern trade in shopping centers, private brands developing, concentration of the trade, are discussed in this paper.
Downloads
Metrics
References
A. C Nielsen. (2007). Shopper Trends Pozyskano z: www. retailpoland.com Domański, T. (2001). Strategie marketingowe dużych sieci handlowych. Warszawa–Łódź: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Domański, T. (2005). Strategie rozwoju handlu. Warszawa: Wydawnictwo PWE.
Feldy, M., Mróz, B. (2011). Rozwój handlu internetowego w Polsce. W: U. Kłosiewicz-Górecka (red.), Handel wewnętrzny w Polsce 2006–2011. Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, 214–233.
Kłosiewicz-Górecka, U. (red.) (2007). Zagraniczne inwestycje w handlu na rynkach lokalnych. Warszawa: Wydawnictwo PWE.
Kłosiewicz-Górecka, U. (2011). Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w sferze handlu zagranicznego w Polsce. W: Inwestycje zagraniczne w Polsce 2009–2011. Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, 126–143.
Kowalska, K. (2012), Rozwój polskich sieci detalicznych jako sposób ograniczania siły rynkowej międzynarodowych korporacji handlowych. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Krall, J. (2001). Silna marka. Istota i kreowanie. Warszawa: Wydawnictwo PWE.
Kubacka, D. (2012). Klienci najczęściej robią zakupy w dyskontach Biedronka. Pozyskano z: www.
retailpoland.com Private labels get sophisticated (2009). Pozyskano z: www.retailpoland.com Private labels in Poland: buying ad half price (2009). Pozyskano z: www.pmrpublications.com Procesy konsolidacji i koncentracji w handlu, Handel. Pozyskano z: www.retailponad.com
Richardson, P.S., Dick, A.S., Jain, A.K. (1994). Extrinsic and Intrinsic Cue Effects on Perceptions of Store Brand Quality, Journal of Marketing, 58(4).
Twardzik, K. (2012). Produkty codziennego użytku sprawdzają się jako marki własne. Pozyskano z: www.retailpoland.com
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Articles are published under the terms of the Creative Commons License (CC BY-ND 4.0; Attribution– NoDerivs).