Nowoczesny kanał dystrybucji. Współczesne standardy i strategie rozwoju

Autor

  • Katarzyna Kowalska Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Instytut Politologii, Katedra Ekonomii i Polityki Gospodarczej

DOI:

https://doi.org/10.24917/20801653.23.6

Słowa kluczowe:

konkurencja, marka własna, nowoczesny kanał dystrybucji, polityka cenowa, strategie marketingowe

Abstrakt

Artykuł dotyczy konkurencji w handlu detalicznym; roli i znaczenia nowoczesnych strategii marketingowych w procesie konkurowania. W artykule omówiono podstawowe strategie nowoczesnego handlu w Polsce: politykę niskich cen, lokalizację nowoczesnego handlu w centrach handlowych, rozwój marek prywatnych, koncentracji w handlu.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Biogram autora

Katarzyna Kowalska - Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Instytut Politologii, Katedra Ekonomii i Polityki Gospodarczej

Katarzyna Kowalska, dr, Uniwersytet Pedagogiczny, Instytut Politologii, Katedra Ekonomii i Polityki Gospodarczej. Zainteresowania naukowe autorki dotyczą: internacjonalizacji przedsiębiorstwa, społecznej odpowiedzialności międzynarodowych korporacji, koncentracji i dominacji w handlu, konkurencji w handlu.

Bibliografia

A. C Nielsen. (2007). Shopper Trends Pozyskano z: www. retailpoland.com Domański, T. (2001). Strategie marketingowe dużych sieci handlowych. Warszawa–Łódź: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Domański, T. (2005). Strategie rozwoju handlu. Warszawa: Wydawnictwo PWE.

Feldy, M., Mróz, B. (2011). Rozwój handlu internetowego w Polsce. W: U. Kłosiewicz-Górecka (red.), Handel wewnętrzny w Polsce 2006–2011. Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, 214–233.

Kłosiewicz-Górecka, U. (red.) (2007). Zagraniczne inwestycje w handlu na rynkach lokalnych. Warszawa: Wydawnictwo PWE.

Kłosiewicz-Górecka, U. (2011). Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w sferze handlu zagranicznego w Polsce. W: Inwestycje zagraniczne w Polsce 2009–2011. Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, 126–143.

Kowalska, K. (2012), Rozwój polskich sieci detalicznych jako sposób ograniczania siły rynkowej międzynarodowych korporacji handlowych. Warszawa: Wydawnictwo Difin.

Krall, J. (2001). Silna marka. Istota i kreowanie. Warszawa: Wydawnictwo PWE.

Kubacka, D. (2012). Klienci najczęściej robią zakupy w dyskontach Biedronka. Pozyskano z: www.

retailpoland.com Private labels get sophisticated (2009). Pozyskano z: www.retailpoland.com Private labels in Poland: buying ad half price (2009). Pozyskano z: www.pmrpublications.com Procesy konsolidacji i koncentracji w handlu, Handel. Pozyskano z: www.retailponad.com

Richardson, P.S., Dick, A.S., Jain, A.K. (1994). Extrinsic and Intrinsic Cue Effects on Perceptions of Store Brand Quality, Journal of Marketing, 58(4).

Twardzik, K. (2012). Produkty codziennego użytku sprawdzają się jako marki własne. Pozyskano z: www.retailpoland.com

Pobrania

Opublikowane

2013-01-01

Jak cytować

Kowalska, K. (2013). Nowoczesny kanał dystrybucji. Współczesne standardy i strategie rozwoju. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 23, 81–90. https://doi.org/10.24917/20801653.23.6