Nowoczesny kanał dystrybucji. Współczesne standardy i strategie rozwoju
DOI:
https://doi.org/10.24917/20801653.23.6Słowa kluczowe:
konkurencja, marka własna, nowoczesny kanał dystrybucji, polityka cenowa, strategie marketingoweAbstrakt
Artykuł dotyczy konkurencji w handlu detalicznym; roli i znaczenia nowoczesnych strategii marketingowych w procesie konkurowania. W artykule omówiono podstawowe strategie nowoczesnego handlu w Polsce: politykę niskich cen, lokalizację nowoczesnego handlu w centrach handlowych, rozwój marek prywatnych, koncentracji w handlu.Downloads
Metrics
Bibliografia
A. C Nielsen. (2007). Shopper Trends Pozyskano z: www. retailpoland.com Domański, T. (2001). Strategie marketingowe dużych sieci handlowych. Warszawa–Łódź: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Domański, T. (2005). Strategie rozwoju handlu. Warszawa: Wydawnictwo PWE.
Feldy, M., Mróz, B. (2011). Rozwój handlu internetowego w Polsce. W: U. Kłosiewicz-Górecka (red.), Handel wewnętrzny w Polsce 2006–2011. Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, 214–233.
Kłosiewicz-Górecka, U. (red.) (2007). Zagraniczne inwestycje w handlu na rynkach lokalnych. Warszawa: Wydawnictwo PWE.
Kłosiewicz-Górecka, U. (2011). Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w sferze handlu zagranicznego w Polsce. W: Inwestycje zagraniczne w Polsce 2009–2011. Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, 126–143.
Kowalska, K. (2012), Rozwój polskich sieci detalicznych jako sposób ograniczania siły rynkowej międzynarodowych korporacji handlowych. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Krall, J. (2001). Silna marka. Istota i kreowanie. Warszawa: Wydawnictwo PWE.
Kubacka, D. (2012). Klienci najczęściej robią zakupy w dyskontach Biedronka. Pozyskano z: www.
retailpoland.com Private labels get sophisticated (2009). Pozyskano z: www.retailpoland.com Private labels in Poland: buying ad half price (2009). Pozyskano z: www.pmrpublications.com Procesy konsolidacji i koncentracji w handlu, Handel. Pozyskano z: www.retailponad.com
Richardson, P.S., Dick, A.S., Jain, A.K. (1994). Extrinsic and Intrinsic Cue Effects on Perceptions of Store Brand Quality, Journal of Marketing, 58(4).
Twardzik, K. (2012). Produkty codziennego użytku sprawdzają się jako marki własne. Pozyskano z: www.retailpoland.com
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Artykuły publikowane są zgodnie z warunkami licencji Creative Commons (CC BY-ND 4.0; uznanie autorstwa-bez utworów zależnych).