Struktura przestrzenno-organizacyjna korporacji General Motors
DOI:
https://doi.org/10.24917/20801653.6.11Keywords:
struktura, korporacja, General MotorsAbstract
We współczesnym świecie rozwój gospodarczy jest procesem mającym w coraz większymstopniu wymiar międzynarodowy. Postęp techniczny sprawia, iż działalność gospodarczarozszerza się poza granice jednego państwa i zaczyna obejmować swoim zasięgiemcoraz większą część świata (Budnikowski 2001). Jednym z najważniejszych zjawisk XXw. stało się umiędzynarodowienie działalności gospodarczej. Bardziej zaawansowany izłożony etap procesu umiędzynarodowienia stanowi nasilający się proces globalizacji.Głównymi podmiotami tego procesu są korporacje transnarodowe stanowiące najsilniejsząi wiodącą grupę w gospodarce światowej.Downloads
Metrics
References
Budnikowski A., 2001, Międzynarodowe stosunki gospodarcze, Warszawa
Liberska B., 2002, Globalizacja, mechanizmy i wyzwania, Warszawa
Zalewska K., 2002, „Kształtowanie się ponadnarodowej firmy General Motors”, praca magisterska wykonana w Zakładzie Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej w Krakowie, pod kierunkiem prof. Z. Zioło
Zioło Z., 2001, Współczesne tendencje rozwoju przemysłu i ich problematyka badawcza, [w:] Problematyka przemian struktur przestrzennych przemysłu, red. Z. Zioło, Prace Komisji Geografii Przemysłu PTG nr 2, Kraków
Zioło Z., 2001, Struktura branżowa i koncentracja przestrzenna wiodących światowych firm przemysłowych, [w:] Problemy przemian struktur przemysłowych w procesie wdrażania reguł gospodarki rynkowej, red. Z. Zioło, Prace Komisji Geografii Przemysłu PTG nr 3, Kraków–Rzeszów
www.fortune.com
www.gm.com
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Articles are published under the terms of the Creative Commons License (CC BY-ND 4.0; Attribution– NoDerivs).