Struktura przestrzenno-organizacyjna korporacji General Motors
DOI:
https://doi.org/10.24917/20801653.6.11Słowa kluczowe:
struktura, korporacja, General MotorsAbstrakt
We współczesnym świecie rozwój gospodarczy jest procesem mającym w coraz większymstopniu wymiar międzynarodowy. Postęp techniczny sprawia, iż działalność gospodarczarozszerza się poza granice jednego państwa i zaczyna obejmować swoim zasięgiemcoraz większą część świata (Budnikowski 2001). Jednym z najważniejszych zjawisk XXw. stało się umiędzynarodowienie działalności gospodarczej. Bardziej zaawansowany izłożony etap procesu umiędzynarodowienia stanowi nasilający się proces globalizacji.Głównymi podmiotami tego procesu są korporacje transnarodowe stanowiące najsilniejsząi wiodącą grupę w gospodarce światowej.Downloads
Metrics
Bibliografia
Budnikowski A., 2001, Międzynarodowe stosunki gospodarcze, Warszawa
Liberska B., 2002, Globalizacja, mechanizmy i wyzwania, Warszawa
Zalewska K., 2002, „Kształtowanie się ponadnarodowej firmy General Motors”, praca magisterska wykonana w Zakładzie Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej w Krakowie, pod kierunkiem prof. Z. Zioło
Zioło Z., 2001, Współczesne tendencje rozwoju przemysłu i ich problematyka badawcza, [w:] Problematyka przemian struktur przestrzennych przemysłu, red. Z. Zioło, Prace Komisji Geografii Przemysłu PTG nr 2, Kraków
Zioło Z., 2001, Struktura branżowa i koncentracja przestrzenna wiodących światowych firm przemysłowych, [w:] Problemy przemian struktur przemysłowych w procesie wdrażania reguł gospodarki rynkowej, red. Z. Zioło, Prace Komisji Geografii Przemysłu PTG nr 3, Kraków–Rzeszów
www.fortune.com
www.gm.com
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Artykuły publikowane są zgodnie z warunkami licencji Creative Commons (CC BY-ND 4.0; uznanie autorstwa-bez utworów zależnych).