Zastosowanie modeli ścieżkowych w diagnozowaniu pozycji rynkowej produktów oferowanych przez przedsiębiorstwa w warunkach kryzysu gospodarczego

Autor

  • Anna Irena Szymańska Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Instytut Geografii, Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej

DOI:

https://doi.org/10.24917/20801653.17.19

Słowa kluczowe:

modele ścieżkowe, pozycja rynkowa produktów, kryzys

Abstrakt

The article presents an application of path models as a method of analyzing hierarchical preferences of consumers. The analysis focuses mainly on soft drinks industry with special attention given to CocaCola Poland products.The study of path models helped to diagnose which factors directly influence respondents’ attitudes towards commercials, promotion, Coca-Cola brand, preferences of chosing soft drinks and making consumer choices. A-B Fishbein-Ajzen model and AAD-AB model became the basis to build path models.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Bibliografia

Babicz-Zielińska E., Przybyłowski P., 1993, Ocena przydatności wybranych metod badań preferencji żywieniowych, Żywienie Człowieka i Metabolizm, nr 20(2), s. 121–130.

Bazarnik J., Grabiński T., Kąciak E., Mynarski S., Sagan A., 1992, Badania marketingowe (Metody i oprogramowanie komputerowe, rozdz. 2 i 3), Wyd. AE, Kraków–Warszawa.

Gołata E., 1992, Możliwości zastosowania analizy ścieżkowej w demografii, Studia Demograficzne, nr 4 (110). http://www.cocacola.com.pl/355_987.htm

Michalski E., 1971, Badania rynku w przedsiębiorstwach przemysłowych i handlowych, PWE, Warszawa.

Nikołajczuk L., 1979, System konsumpcji. Mechanizm wyboru społecznego, Monografie i Opracowania, SGPiS, Warszawa.

Rudnicki L., 2004, Zachowania rynkowe nabywców. Mechanizmy i uwarunkowania, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.

Schumacker R.E., Lomax R.G., 1996, A beginner’s guide to structural equation modeling, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, Mahwah, New Jersey

Pobrania

Opublikowane

2011-01-01

Jak cytować

Szymańska, A. I. (2011). Zastosowanie modeli ścieżkowych w diagnozowaniu pozycji rynkowej produktów oferowanych przez przedsiębiorstwa w warunkach kryzysu gospodarczego. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 17, 225–242. https://doi.org/10.24917/20801653.17.19

Inne teksty tego samego autora

<< < 1 2