The application of path models in diagnozing the market position of products offered by the enterprises in conditions of economic crisis
DOI:
https://doi.org/10.24917/20801653.17.19Keywords:
modele ścieżkowe, pozycja rynkowa produktów, kryzysAbstract
The article presents an application of path models as a method of analyzing hierarchical preferences of consumers. The analysis focuses mainly on soft drinks industry with special attention given to CocaCola Poland products.The study of path models helped to diagnose which factors directly influence respondents’ attitudes towards commercials, promotion, Coca-Cola brand, preferences of chosing soft drinks and making consumer choices. A-B Fishbein-Ajzen model and AAD-AB model became the basis to build path models.Downloads
Metrics
References
Babicz-Zielińska E., Przybyłowski P., 1993, Ocena przydatności wybranych metod badań preferencji żywieniowych, Żywienie Człowieka i Metabolizm, nr 20(2), s. 121–130.
Bazarnik J., Grabiński T., Kąciak E., Mynarski S., Sagan A., 1992, Badania marketingowe (Metody i oprogramowanie komputerowe, rozdz. 2 i 3), Wyd. AE, Kraków–Warszawa.
Gołata E., 1992, Możliwości zastosowania analizy ścieżkowej w demografii, Studia Demograficzne, nr 4 (110). http://www.cocacola.com.pl/355_987.htm
Michalski E., 1971, Badania rynku w przedsiębiorstwach przemysłowych i handlowych, PWE, Warszawa.
Nikołajczuk L., 1979, System konsumpcji. Mechanizm wyboru społecznego, Monografie i Opracowania, SGPiS, Warszawa.
Rudnicki L., 2004, Zachowania rynkowe nabywców. Mechanizmy i uwarunkowania, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
Schumacker R.E., Lomax R.G., 1996, A beginner’s guide to structural equation modeling, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, Mahwah, New Jersey
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Articles are published under the terms of the Creative Commons License (CC BY-ND 4.0; Attribution– NoDerivs).