Zastosowanie modeli ścieżkowych w diagnozowaniu pozycji rynkowej produktów oferowanych przez przedsiębiorstwa w warunkach kryzysu gospodarczego
DOI:
https://doi.org/10.24917/20801653.17.19Słowa kluczowe:
modele ścieżkowe, pozycja rynkowa produktów, kryzysAbstrakt
The article presents an application of path models as a method of analyzing hierarchical preferences of consumers. The analysis focuses mainly on soft drinks industry with special attention given to CocaCola Poland products.The study of path models helped to diagnose which factors directly influence respondents’ attitudes towards commercials, promotion, Coca-Cola brand, preferences of chosing soft drinks and making consumer choices. A-B Fishbein-Ajzen model and AAD-AB model became the basis to build path models.Downloads
Metrics
Bibliografia
Babicz-Zielińska E., Przybyłowski P., 1993, Ocena przydatności wybranych metod badań preferencji żywieniowych, Żywienie Człowieka i Metabolizm, nr 20(2), s. 121–130.
Bazarnik J., Grabiński T., Kąciak E., Mynarski S., Sagan A., 1992, Badania marketingowe (Metody i oprogramowanie komputerowe, rozdz. 2 i 3), Wyd. AE, Kraków–Warszawa.
Gołata E., 1992, Możliwości zastosowania analizy ścieżkowej w demografii, Studia Demograficzne, nr 4 (110). http://www.cocacola.com.pl/355_987.htm
Michalski E., 1971, Badania rynku w przedsiębiorstwach przemysłowych i handlowych, PWE, Warszawa.
Nikołajczuk L., 1979, System konsumpcji. Mechanizm wyboru społecznego, Monografie i Opracowania, SGPiS, Warszawa.
Rudnicki L., 2004, Zachowania rynkowe nabywców. Mechanizmy i uwarunkowania, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
Schumacker R.E., Lomax R.G., 1996, A beginner’s guide to structural equation modeling, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, Mahwah, New Jersey
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Artykuły publikowane są zgodnie z warunkami licencji Creative Commons (CC BY-ND 4.0; uznanie autorstwa-bez utworów zależnych).